2007-12-14

those where the days

Ali minns allt...


Idag kommer min föredetta sambo hit och hälsar på. D skall hem över julen och är gullig nog att komma förbi Uppsala en sväng. Vi hade gjort storslagna planer med lussegasque i tjusiga outfits, men biljetterna var tyvärr slut när jag kom för att köpa tre minuter efter öppning. Nu får det bli liten förfest här istället och sedan släpp.

Det är konstigt att tänka sig att det har gått mer än tre år sedan vi kamperade ihop i det lilla lilla rummet med mögliga fönster, äckliga heltäckningsmattor och lövtunna madrasser. Det var ett äventyr, även om det var tufft ibland. Så här i efterhand ser jag mest på det med nostaligiska ögon och minns med lätt rördhet hur nöjda vi var när vi satt i vår white trash-förort och drack tvåpunds vin i vårt typ 6 kvm stora rum. D pallade med storstadslivet bättre än jag och är fortfarande kvar, i lätt uppgraderad lägenhet. Själv fick jag nog och flydde hem till Svedala igen.

Jag tror nog att en decemberhelg i Uppsala lätt kan mäta sig mot en dito i London.

/M.




Inga kommentarer: