2008-02-16

besök

Idag var Markus familj här på besök inklusive Mormor. Vi körde den klassiska Uppsalarundan med kyrkan, Carolina och slottet. Plus fika och lunch på Väktargatan. Mycket trevligt!

Besöket förde även med sig en bonus i form av två nya muggar till Filippa K-samlingen. Jag fick fyra stycken i mitt favoritmönster i julklapp. Vilken sort som faktiskt är snyggast är ett ständigt ämne för diskussion. Jag har alltid gillat de prickiga bäst medan Markus föredrar randiga. Nu har vi båda sorterna! Tack o tack!

Annars laddar jag för hemtentan som skall hårdjobbas med under kommande vecka. Det blir tufft för mig som vant mig med en slapp tillvaro...

/M.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för en jättetrevlig dag med mycket god mat. Nästa gång tar jag med mig Kicki så då kan det nog bli samma sightseeing runda igen!!

Anonym sa...

Får jag rekommendera att turen utökas med Gamla Uppsala nästa gång. Det är värt ett besök!

maja sa...

jag har hört att det bara är några högar..?