2008-05-03

to be continued...

Tiden går ju galet fort. Eftersom jag ju inte direkt får pris som mest aktiva bloggare är det mycket som kan uppdateras och stötas och blötas här. Jag har dock ingen lust med det, och eftersom det är jag som bestämmer så blir det ingen update alls.

Istället kan jag berätta om gårdagen. En lagom avancerad tillbakablick för mig. Markus och jag for till Stockholm där vi mötte resten av Blomklanen för en tur till Moderna Museet och Andy Warhol utställningen som visas där. Det var spännande. Speciellt att se vilka olika inställningar till konst som fanns i gänget. Bror fastnade framför en typ fem timmar lång oklippt filmsession med Velvet Underground. Pappa och Markus verkade mest tycka att hela grejen var någon slags effekt av lika delar knark, galenskap och geni. Mamma verkade mest besviken (?) över att hon själv inte lyckats vara så kreativ att hon kommit på idéen att krulla några pappersremsor, fästa dem i ett par högklackade skor, binda ihop det hela med snören och kalla verket "Min guvernant". Och jag själv tyckte att det hela var intressant, särskilt trycken är väldigt fina. Upplevelsen dämpades dock något av att jag var väldigt hungrig.

På kvällen gick vi på en grekisk restaurang på Söder, kallad Greken på hörnet. Jag älskar grekisk mat så det var en fullträff. Vi firade att Jonas fyllt 20 och att Markus fyllt 25. Eller snarare 25 ½. Framåt natten drog Markus och jag iväg bort mot Johans lägenhet på Lilla Essingen. Tyvärr blev det ett mindre trevligt slut på helgen eftersom min mage klappade ihop lite där på natten, och jag har inte riktigt hämtat mig än. Jag vet inte om det berodde på grekmaten eller (som någon tippade...) vissa sanitära (?) problem i lägenheten?

Nu har jag åkt med mor och far till Karlskoga för på måndag börjar skolan i Örebro igen. Jag är inte sugen.

/M.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag avundas. Jag vill också på Andy Warhol utsällning!!