2008-11-17

vardagslyx

Det känns som det är väldigt mycket vardag nu. Man skall älska sin vardag mest av allt för att vara lycklig har jag hört... Stämmer kanske? Jag som absolut ser mig själv som en ordentlig människa med ordning och struktur på livet bör ju trivas. Och det gör jag. Har exempelvis insett att jag faktiskt gillar att kliva upp på morgonen! Det ger mycket mer energi vilket verkligen kan behövas i dessa tider.

Just nu är det mest uppsats, hund, mat, tvätt och så uppsats, hund, mat och lite städning. Det fina är att Markus och jag är grymma på vardagslyx! Ikväll t.ex åt vi världens godaste renskavsgryta med potatis och rotfrukter i ugn. Det ni - ingen blodpudding här! Dagen fick dessutom extra piff av att jag hittade finfina pepparkaksformar på Willys, för 1 krona styck! Jag köpte en av varje så snart blir det renar o grisar o hjärtan o stjärnor här. Julstämning!

/M.

1 kommentar:

Änglamamma sa...

Naw, fina lilla vovven!