2009-02-05

bra dag!

Idag har det varit en riktigt bra dag! En fin harmonisk mix av grejer - allt har flutit på utan att det blivit stressigt. Sånt gillar vi!

Till att börja med kunde jag sova till kl. 9, vilket var skönt eftersom jag varit barnvakt två kvällar i rad (= kommer hem vid 00.40 ca). Till frukosten var det bara ett ägg kvar, men min gulliga sambo lät mig få det. Bara en sån sak kan ju göra en dag?! Efter en snabb dusch tog vi vår fina hund och vår fina bil och åkte till hundhagen. Där träffade vi gamla goa vännen Albert och en ny hund, tror han hette Wille. Wille och Rosa gillade varandra skarpt. Han var nån typ av vinthund, som alltså är gjord för att springa snabbt. Markus gav honom Rosas favvojeanstyg, ett avklippt jeansben, och sen blev det spring. Rosa vet ju inte vad ge upp är, så hon fick jobba...

Hööks hästsport har öppnat butik i stan. En sån grej går ju inte att missa. Jag har varit stadig läsare av deras katalog sen 1993 eller så... Sparade dessutom länge alla katalogerna, tills jag kom fram till att det inte var någon vidare vits med det. Faktiskt inget jag ångrar. Att jag slängde dem alltså. I alla fall. Hööks i Uppsala. En i min ridgrupp hade berättat att det skulle ligga i närheten av Livets Ord. Detta säger mig tyvärr ingenting. Detta fenomen som Uppsala är så känt för har helt gått mig förbi. Men tydligen skulle det ligga på andra sidan en viss väg från oss sett. Med hjälp av navigering efter en stor glaskupol som vi tänkte säkert tillhörde Livets Ord hittade vi rätt (vet dock inte vad kupolen hör hemma). Hööks var fint. Ännu finare om man har en häst att köpa grejer till. Och kanske även om man går dit med nån som är mer intresserad än Markus...

Det egentliga syftet med att åka till Hööks (läs: Majas smarta trick för att få med Markus) var att köpa ett täcke till Rosa. När det är kallt ute kan hon behöva det när hon sitter stilla i bilen. På Hööks hade de inga bra täcken, men däremot på Brukshundscentret som låg precis brevid! Rosa fick självklart det dyraste och mest exklusiva de hade. Mycket stilfullt. Själv tyckte hon att den där affären var ett kul ställe, men att täcke var ganska onödigt... Markus och jag gillade också stället. Kan bli fler exklusiva inköp.

Under eftermiddagen var jag på jobbet och blev introducerad på lite nytt. Det är riktigt kul! Jag ska dessutom få åka till Mallorca i slutet av månaden och hjälpa dem med deras webb. Fin bonus!

Kvällen ägnades åt packning och hundpromenad. Nu är jag barnvakt igen... Imorgon bitti drar vi till fjälls!

/M.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas ni får några riktigt sköna dagar i Fjätis... och vad roligt med Mallis!