2007-12-13

psykologisk lucia

Idag är det lucia. För tio år sedan hade jag garanterat avklarat sisådär tre äldreboenden, fem skolor och nåt kommunalhus vid den här tiden. Det var då. Idag har inga spår setts av den ljusklädda mer än en däckad lucia i en soffa på Värmlands där jag lunchade för några timmar sedan...

Dagen inleddes annars med att E och jag i utbyte mot varsin biobiljett ställde upp som försökskaniner på psykologiska instutitionen. Jag var nästan nervös och såg framför mig hur jag uppkrupen i en sån där "liggsoffa" tvingades svara på djupa frågor om livet och döden... Sanningen var dock en helt annan. Vi tilldelades varsitt bås i en instängd källare där vi via en dator fick svara på huruvida ett hundratal länder hade mer än 6 230 320 invånare eller ej, samt rangordna hur säkra vi var på vårt svar. Riktigt tråkigt och odramatiskt med andra ord. Men en varsin biobiljett blev det, som nu skall sparas till vårens premiär av Sex and the City-filmen!

/M.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad kul att du börjat skriva blogg! Jag kommer bli en trogen läsare! Jag känner förresten igen det där med rädslan för psykologiska experiment, jag var också skraj när jag skulle dit första gången även fast jag själv läser till psykolog. Hehe, man tror de ska avslöja en på nåt vis. Kram!