2007-12-13

sci-fi njörd


Mitt nya liv som litteraturstuderande innebär bland annat att jag tvingas sätt mig in i litterära genrer som science fiction och skräck. En typ av underhållning jag annars gärna undviker. Nu skulle det i alla fall skrivas analys av filmen The Matrix, som jag lyckades låna i närmsta videobutik (som annars mest erbjuder typ tjeckiska filmer).

Väl hemma slog jag mig ner i soffan med värsta analysblicken påkopplad. Efter en halvtimme konstaterade jag att jag fattade absolut noll och nada. Värre än väntat alltså. M konstaterade kallt att jag hyrt Matrix: Reloaded, och avslöjade att det faktiskt fanns FLERA Matrix-filmer! Tre timmar senare hade jag i alla fall plågat mig igenom The Matrix, ettan alltså. Måste ju erkänna att filmen ställer en del intressanta frågor. Men vem orkar kolla på när de springer på väggar eller jagas av agenter?!

Till helgen är det Legally Blond, där har vi en riktig kvalitetsfilm om du frågar mig.

/M.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag tycker att det är lite mesigt att bara skriva en bokstav, vem är M? och vem är E?
nej, det ska vara antingen hela namn eller fingerade!

maja sa...

anonymitet kohny, anonymitet