2008-01-21

BJ och tusenfoting

Idag har jag haft en mycket aktiv slappdag. Imorgon är första dagen i Örebro. Jag åker dit med buss + tåg vid 06.45. Tufft för mig som inte klivit upp tidigare än 12.00 ganska många dagar nu. Förhoppningsvis funkar det bra.

Annars har vi just avnjutit god tacopaj, och nu äter jag min favoritglass: Ben & Jerry. Det är lite farligt att den nu går att köpa i varje ICA-affär. Jag är ju så att säga nykter alkoholist när det gäller BJ, så förmycket frestelse kan bli farligt... Min absoluta favoritsmak (Half Baked) finns dock inte inte att få tag på i Uppsala, och det är nog tur. Jag får nöja mig med mina andra favvo; Chocolate Fudge Brownie. Idag för att fira mitt VG på litteraturvetenskapen.

Jag har typ alltid suktat efter ett husdjur. Nu har vi ett. Dock inte särdeles efterlängtat. Markus lyfte på sin gitarr och hittade en fem centimeter lång tusenfoting! Blää. Den bor numera i avloppet. Stackars djur.

/M.

Inga kommentarer: