2008-01-22

arty

Bror och jag hade idag ett sånt där halvdjupt syskonsamtal där vi konstaterade att vi är alldeles för okreativa numera. Annat var det när vi var mindre; då var det roligaste vi visste att rita. Alltså sitta vid köksbordet med massa papper och tuschpennor och bara köra på. Allra bäst var det om farfar var med, för han var grymt på att rita. Det enda trista med dessa überkreativa stunder var att lillebror, stark som han var redan då, alltid tryckte så hårt med pennorna att de blev alldeles mosade och obrukbara för det finlir jag sysslade med. De fina stunderna slutade därmed ofta i slagsmål och tårar eftersom mina teckningar blev förstörda.

Idag beslutade vi ändå att återuppliva de gamla goda tiderna vid köksbordet så vi drog till världens kanske bästa affär Clas Ohlson och inhandlade materiel. Numera har vi bytt upp oss från tuschpennor till acrylfärg. Jonas fann inspiration hos grymme konstnären Niklas Holm medan jag länge tyckt att tavlan på bilden ovan var läcker och beslutade att göra en variant på den. Nu har jag suttit i fem timmar och klippt bokstäver i olika typsnitt utskrivna från datorn. Det finns säkert enklare sätt, men jag vet inte vad. Min tanke är i alla fall att jag skall skriva VÄLKOMMEN på massa olika språk och sedan ha tavlan på hyllan i hallen. Om den blir bra vill säga. Kanske, utifall och om eventuellt.

Förövrigt hade jag första dagen i Örebro idag. Det gick fint och var exakt som förväntat faktiskt. Det vill säga
trivsamt och hemvant. Det som var mindre trevligt var att gå upp vid kl. 05.30.

/M.

Inga kommentarer: