2008-01-19

förälskelse

Foto: Markus
Idag tog jag en ny tur till staden. Denna gången fylld med inspiration och köplust. Jag tror att jag just lämnat en fas och inträtt i en annan. Sån är jag - periodare i mycket. Ett tag har jag plågat mig själv genom att mest vara intresserad av soffkuddar. Visserligen inte helt ogivande då det resulterat i ett antal nya kuddar här hemma. Men, det hade en bieffekt och det är att jag känt mig mer som en 35-årig hemmafru än som en sprudlande ung 22-åring. Detta tycks dock vara ett passerat stadie; jag har lämnat rumsinredandet och återgått till outfit-skapandet. Båda är visserligen ganska kvalfyllda, men det senare känns mer befriande ändå.

Idag hittade jag i alla fall de sötaste skorna man kan tänka sig! Totalt fel i stormen och totalt fel för min plånbok. Jag hade till och med lämnat affären och gett upp det hela med en tanke att det fick bli närmare våren. Men. Så slog det mig. Tänk om de tar slut?! Så jag gick tillbaka och slog till. De sitter som en smäck på foten och är sååå fina!

Jag råkade även inhandla nya örhängen i glittrig stjärnform, ett vitt linne, lite underkläder på rea (!) och ett knallrött läppstift á la Marilyn Monroe. I alla fall det sistnämnda skall testas ikväll när vi skall till Bella och Danne på lite partaj. Jag tror nog att skorna får hänga med dit också...

/M.



1 kommentar:

Anonym sa...

det är rätt.. hittar man något man verkligen gillar är det bara att slå till...

och skorna är läckra