2008-01-10

korsstygn

Jag har just haft ett mycket givande nätseminarium där jag tillsammans med min lärare i Falun och en kille i Örebro suttit och kastat galla över Åsa Larsson, Camilla Läckberg, Kajsa Ingemarsson och andra populistiska samtida författarinnor. Faktiskt fick Stig Larsson sig en känga också. Jag har faktiskt svårt att förstå att dessa böcker har kunnat bli sådana enorma kassasuccér, högst upp på alla topplistor. Till på måndag skall jag dessutom läsa en bok ur Harlequinserien - endast riktig finkultur alltså.

Som motvikt till alla denna skumlitteratur har jag tänkt beställa en garanterat blivande klassiker: Korsstygn på nytt, av Annika Huett. Boken utlovar ett trettiotal nydanande korsstygnsmönster som aldrig dör ut. Lovely.

/M.

1 kommentar:

Anonym sa...

härligt! den vill jag också ha!