2008-01-18

realisation

Någon mer än jag som tycker att rean är värdelös? 50 % och 30 % och halva reapriset. Vad spelar det för roll när det inte finns något jag vill ha?! Kläderna är antingen i XXS eller XXL, och i inredningsaffärerna är det bara julsaker överallt. Där kan man säkerligen göra klipp, men jag är trött på jul! Jag är ett totaloffer för marknadskrafterna (och nej, jag köper inte bara det jag planerat när jag är på IKEA heller). Ge mig VÅRNYTT! Jag vill inte ha rött och grönt, jag vill ha pasteller och småblommigt! Det är som att affärsbossarna kollar runt i butikerna och tänker:

- Nej, det här har ju Majlis gått och småspanat på, det rear vi inte.

Jag var nyss ute på staden för att kolla in utbudet lite. Läget var dock totalt oförändrat sedan jag var där i tisdags och kollade på ungefär exakt samma grejer. Jag fick dock med mig en mascara (absolut inget reapris), en tvål (nix, orginalpris) samt två ljuslyktor (jo, även de till vanligt pris). Nu skall jag snart fredagskalasa på den pasta carbonara som blev över igår. Och förut åt jag årets första semla! Yummy.

/M.

Inga kommentarer: