2008-01-23

snööö

Tydligen är det Värmland man skall åka till för att få uppleva lite riktig vinter! Wunderbar! Säkert två centimeter redan! Förövrigt blir det Fjätervålen igen v. 10 - ännu mer snö!

På bilden ser ni brors fötter i ett par äkta armékängor i storlek 47. Dem har han bott i det senaste året, och på söndag skall det betala sig. Det är nämligen då han skall åka till Karlsborg för lite hederlig tuktning under ett och ett halvt år. Jag kommer att sakna bror. Han har ju liksom alltid funnits där, ända sedan jag var tre år har han aldrig varit särskilt långt bort. Och på senare år har han till och med utvecklats till att bli riktigt trevlig! Han har alltid försvarat mig när sådana som kallat honom Lundberg klämt mig på stjärten. Sånt som bröder skall göra.

Karlsborg är ju inte heller världens ände (bara nästan), men till saken hör att den som har med sig mobiltelefon raskt blir hemskickad, och hemskickad vill man inte bli. Efter tre veckor kan man tydligen i bästa fall få ett livstecken. Killarna skall leva ganska spartanskt och helt på skattebetalarnas bekostnad. Det enda de behöver ha med sig är badbyxor (tajt modell) och badtofflor. Detta i januari people.

Nu får jag finna mig i att vara enda barnet. Tror tyvärr inte att det kommer att föra med sig några större fördelar. Det är om pappa skulle känna sig så ensam att han skaffade hund. Men det är inte allt för troligt.

/M.

1 kommentar:

Anonym sa...

Förbered dig på:

- Att få mat tillagad några dagar i veckan, man får välja mellan pytt-i-panna och köttbullar med makaroner

- Att få grundlig fakta om hur mycket eller lite fadern har motionerat senaste dagarna

- Att vid allt tv-tittande få frågor som: vad gnäller hon för nudå? vad är det här nudå? varför är han så arg nudå?

(fast det är det som är charmen med honom)