2008-02-29

en hurra-dag!

Igår firade Markus och jag vårt ettårsjubileum genom att gå till restaurang Il Forno. Stället hade fått urusla recensioner på eniro men vi trotsade det, och det visade sig vara en vinnare! Maten var jättegod, personalen lagom trevlig och lokalen väldigt mysig. Faktiskt satt vi precis i det här hörnet vid kakelugnen och vedstapeln:

Det blev en redig trerätters med bruschetta till förrätt, pizza till huvudrätt och tiramisu till efterrätt. Plus vin förstås. Det trista med sånt här är att jag alltid är hyfsat mätt redan efter förrätten. Förrätt + efterrätt skulle oftast vara en lagom kombination för mig. Nu blev det något av en paltkoma av det hela.

Dessutom beslutade jag (mot bättre vetande I know) att promenaden till och från restaurangen var det perfekta tillfället att gå in mina nya skor, ni vet de blommiga. Självklart fick jag skavsår och det var mindre skönt att dra ur strumpbyxorna ur de spruckna blåsorna på hälarna. Ja ni, att man aldrig lär sig va..? Men skorna är ju ingångna i alla fall!

Nu skall jag se om jag kan klämma ner hälarna i något fotriktigt och masa mig ner till stan för en shoppingtur med Emma.

/M.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till 1-årsdagen!

Anonym sa...

jag kanske kan fixa ett par prima marschkängor åt dig om du vill?