2008-02-07

en sån dag

Det fina med att vara liiite krasslig är att det är helt okej och godkänt att göra nästan ingenting. Mitt mål för dagen är endast att förbereda mig inför morgondagens seminarium. Detta genom att renskriva ca en A4 text, läsa igenom den samt boka tågbiljetter. Jag började med detta vid elvatiden på förmiddagen och har nu kommit så långt att det endast är biljettbokandet som kvarstår. Detta mina vänner, detta är den fina sidan av universitetsstudierna. Den fula sidan är den ständiga klumpen av dåligt samvete i magen för att man/jag inte alls gör så mycket som man/jag borde. Men, det är alltså den känslan jag skall slippa idag!

Seminarieförberedelserna har i alla fall varvats med några episoder av SATC, lite tranbärsjuice och Internetspan. Jag har exempelvis bestämt precis vad som skall inhandlas nästa gång jag far till IKEA med bil. Det är en hel del, så nu återstår endast att förklara för Markus hur otroligt mycket vårt liv skulle underlättas av de här sakerna. Jag har faktiskt även läst DN:s nätupplaga. Är det inte detta som kallas att lära för livet?

/M.

Inga kommentarer: