2008-02-13

framtid?

Det är mycket att styra med nuförtiden. Men jag antar att det bara är att vänja sig... Jag känner att jag är alldeles för lättpåverkad. Lilla tveksamma Maja bara suger åt sig av all den studenthysteri som finns överallt: så fick Lisa jobb, så skriver du CV, extrajobba samtidigt, planera din uppsats i tid, kontakter viktigast och bla bla bla.

Jag blir först peppad, sedan stressad och till sist bara trött.

Jag har sedan vaggan utarbetat en teori som går ut på att människor med för lite att göra har allt för mycket tid över till oro. Naturligtvis trodde jag aldrig detta skulle hända mig, men nu har jag blivit mitt egna empiriska bevis på att tesen stämmer.

Så - jag skall skaffa en hobby! Pronto. Bara en sådan sak som att jag har tid över att skriva en massa goja i denna bloggen borde väl vara skäl nog?

/M.

Inga kommentarer: