2008-02-25

hurra!

Nu har det äntligen ordnat sig med praktikplats! De har varit svårflörtade, informationsavdelningarna, men nu har vi en vinnare! Det känns underbart skönt! Dessutom kommer jag till en stor organisation på hemmaplan som har presenterat ett väldigt schysst och genomtänkt upplägg, tror knappt jag kunde få det bättre.

Jag tror ändå att jag lärt mig en hel del av detta platsletande. Att göra reklam för mig själv exempelvis. Att inte bryta ihop av ett nejsvar. Och framför allt att inte lita på vad någon säger...

Idag började en ny delkurs. Föga upphetsande Utvärdering av PR- och informationsverksamhet 7,5 hp skall studeras. Känns ganska meningslöst och mest som upprepning (vi har till och med samma kapitel i samma böcker). Nej, då ser jag fram emot praktiken!

Vill ni veta var jag skall vara..? Det avslöjar jag senare. Man vet ju inte, bloggen kanske bringar otur eller nåt, så allt sabbas...

/M.

6 kommentarer:

Anonym sa...

GRATTIS! sen kommer de förmodligen aldrig att vilja släppa dig

Anonym sa...

Skönt att det löste sig! det var du värd. Puss

Anonym sa...

Kul att det löst sig med praktikplatsen. Din blogg är riktigt trevlig. Debatten i januari huruvida Sex and the city V.S. NP Möller fick ett allt för snöpligt slut. NP Möller slår Sex and the City med hästlängder. En serie som du uppenbarligen inte har koll på Albert och Herbert. En pärla bland TV-serierna. Cederhök&Brömsen i en bra kombination. Vad mer kan man begära av televisionen.
P

Anonym sa...

Grattis! :D Jag vill veta vaaaar!

Anonym sa...

Grattis från mig också. Jag tycker bara det är bedrövligt att du fått det bemötande du fått på en del ställen. Lite respekt kan man faktiskt fordra. Och varför talar alla om att det är så viktigt att universitetsstudenter måste ut i "verkligheten" när knappast någon vill ta emot praktikanter? Det gamla vanliga: "det är viktigt men någon annan får ta ansvar för det..."

Anonym sa...

Ja det kändes ganska lyxigt att få guld i ansiktet på "arbetstid", men mindre kul att det hela fotograferades och kommer att hamna i tidningen...
Och grattis till din praktikplats! Nu väntar jag bara på avslöjandet om var du ska vara...