2008-02-10

skallgång

Det är alltså Markus cykel som försvunnit. Det blev ingen auktion för mig idag heller - jag ägnade istället dagen åt att leta efter denna vita pärla som alltså råkat ut för någons girighet och oförmåga att skilja ditt från mitt.

Jag kan inte låta bli att spekulera... Var är cykeln nu? Vem tog henne? Och varför? Kanske var det en ensam nattvandrande man som helt resperat tog den för att hinna hem till sin fru som just födde barn i fasturn? Eller någon med väldigt högklackade skor som helt enkelt inte klarade av att gå längre, och som genom denna illegala handling undgick ett öde liknande mitt i slutet av -06? Kanske en diabetessjuk pojke som var tvungen att komma hem för att hinna ta sin spruta?

Som det ser ut nu behöver i alla fall Markus en ny cykel. Jag rekommenderar denna, den verkar skön:


/M.

7 kommentarer:

Anonym sa...

nej ingen beachcruiser för mig. nu när min ödesenligt blivit stulen finns det bara ett alternativ. Limp-sadel-cykel.

Anonym sa...

Inte mycket att bråka om, men det heter "farstun" och inget annat!

Fader E

Anonym sa...

Farstun???

Anonym sa...

jag var faktiskt osäker på hur det stavas...

Anonym sa...

jag antar att du inte trodde "fasturn" ?

Anonym sa...

du, jag funderade faktiskt ganska länge..!

Anonym sa...

och borde jag inte få credd för att jag inte fegade ur och skrev "hallen" eller nåt annat slätstruket istället..?