2008-03-26

en snabbis

Nu är hemtentan inlämnad och jag har inga måsten alls. Idag har jag således spenderat morgonen med att diska (det var vad som hanns med innan det plötsligt var eftermiddag), sedan lunchade Markus och jag innan han satte sig med skolböckerna på Carolina medan jag tog tåget till Stockholm. Det är grymt smidigt, går snabbare och kostar mindre än att åka buss mellan Karlskoga och Örebro så jag förstår inte varför jag inte gör det oftare... Dagens mål var att träffa Gelinda. Vi har inte setts på jättelänge så det var en hel del att uppdatera. Hon är numera närmast granne med Herr Statsminister.

Stockholm är i alla fall riktigt trevligt! Trendiga som vi är gick vi till Söder och tog en fika. Sedan ville jag gå till Sally Ann för att inhandla några träbokstäver jag kände att jag behövde ha. Tyvärr har jag riktigt risigt lokalsinne och fattade inte ens att vi gått åt fel håll förrän vi kom till Zinkensdamm - på helt fel sida Söder... Jag köpte i alla fall en fin lykta och en kofta och hade riktigt trevligt!

Så har jag ju varit på korvfabriken sedan sist också. Det var i tisdags. Örebro hade drabbats av mass-snö och jag hade endast sommarkläder med mig. Det var galet kallt att ta sig dit och hem igen i tygskor och vårjacka. Väl där var jag på "intervju" som inte ens tog 10 min. De tyckte att jag hade skrivit så bra i mitt CV att de inte hade några frågor... Istället informerades jag om att jag skulle få besked med post inom två veckor. Inte alls något som hade gått att ta över telefon.

Just nu hejar jag på Sverige mot Brasilien. Enligt husets fotbollsexpert är de tydligen inte så illa...

/M.

Inga kommentarer: