2008-03-22

nya tag

Det är dåligt med bloggandet här numera. Illa. Jag lovar absolut bättring.

Just nu fattar jag inte riktigt vitsen med påsken. För oss som är mer eller mindre lediga hela tiden innebär det mest problem när alla affärer, bibliotek och sånt är stängt. Någon påskmat har jag inte sett till, inget påskgodis heller och inte en enda kyckling. Visserligen åt jag ägg (stekt) till frukost, men det gör jag ju nästan varje morgon.

Imorgon skall vi till Örebro och vara där några dagar. Jag skall lämna in min hemtenta och gå på intervju för ett sommarjobb som korvstoppare på Lithells i Sköllersta. Smidiga SJ har löst det hela genom att erbjuda buss till Enköping, tåg vidare till Västerås, och sedan tåg till Örebro. Smidigt! Snälla SJ shape up! Ge mig räls till Enköping.

/M.

Inga kommentarer: