2008-05-13

numera

Det rullar på... Jag är i Örebro hela veckan nu, och förväntas jobba med ett skolprojekt som syftar till att jag och mina kursare skall lära oss html-kod. Det går väl sådär. Det är enkelt att göra likadant som läraren, men när jag försöker vara minsta lilla kreativ går hela tiden någonting snett och allting hoppar runt.

Pernilla är hemma i Sverige så jag skall träffa henne lite i veckan, det blir trevligt. Annars är det mest trist tycker jag, jag trivs mycket bättre mitt eget hus i Uppsala... Förhoppningsvis kan jag hälsa på lite hos hästarna också, det var evigheter sedan jag var där sist. Har börjat få riktig abstinens.

En rolig nyhet är att jag skall få vara kvar på infoavdelningen på Svenska kyrkan som timanställd! Jag vet inte riktigt hur det skall fungera rent praktiskt, men det känns jättekul att kunna hänga kvar lite i alla fall. Jag var lite överambitiös i helgen och tänkte på söndagkvällen baka tre olika sorters fabulösa kakor till dem. De är ju nästan 70 stycken så det krävdes en del. Tyvärr blev allt mest misslyckat; marrängerna ramlade ihop och nötkakorna blev hårda... Men kokostopparna blev faktiskt goda! Förhoppningsvis fattar de hur tacksam jag är i alla fall!

/M.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är tanken som är viktigast! och kakorna duger nog åt din sambo om inte annat. (och säkert till dina arbetskamrater också)

... och jag uppskattar att du inte lagt ned din blogg.

Änglamamma sa...

Vad kul att du ska få stanna kvar! :D Du får komma över hit snart igen! Så att vi kan rensa Monki, och sådär..;)

Anonym sa...

Det gläder mig att du trivs bättre hemma hos dig och M i Uppsala än... Precis det vill en förälder till ett vuxet barn höra.