2008-05-26

runda hörn och ljusa kvällar

Jag har nästan blivit örebroare igen. Eller karlskogabo, beroende på hur man ser på det. Det är mycket med detta kodande i skolan nu. Visserligen kul att lära sig, men det känns som en kurs under hela terminen hade varit mer rimligt rent tidsmässigt. Som det är nu blir kreativiteten starkt hämmad av kunskapsbristen. Den individuella uppgiften exempelvis - den består av att ett antal rutor med runda hörn. Enkelt va? Problemet är bara att de små rutorna bara hoppar runt och byter plats och storlek och färg och allt möjligt som jag inte alls sagt åt dem. Absolut frustrerande. Jag har plockat fram min mest envisa sida. Det är jag mot datorn och jag ger mig inte.

Markus var här under helgen. En mycket trevlig helg med grillning i Hovsta på torsdagen, löshoppning av galna hästar och taccos på fredagen, treårstest i Karlstad och lada-fest på Storgården på lördagen samt konfirmationslunch hos Kajsa och kvällsfiske på söndagen. Det är underbart när det är så ljust på kvällarna! Man hinner med så mycket mer.

Jag börjar faktiskt längta lite till mitt hus i Uppsala nu. Tyvärr kommer jag inte dit förrän på söndag, då även familjen Blom kommer för lite födelsedagsfirande (av mig!). Sedan blir det tre dagar i Uppsala med barnpassning och förhoppningsvis lite fönsterputsning. Sedan är det examination i skolan och sedan börjar sommaren! Jag kan erkänna att jag haft lätt panik över dessa allmänt hyllade juni, juli, augusti. Korvfabriken lockar inte alls utan jag skulle helst bara viiila... Ni vet sånt man skall göra på sommaren. Grilla. Bada. Resa. Ta det lugnt. Förhoppningsvis hinns lite sånt med också. Till skillnad från förra sommaren har jag faktiskt hela två + två veckor ledigt!

/M.

Inga kommentarer: