2008-06-02

som en kräfta

Det händer grejer i Bloms liv. Det senaste är att jag skall till Rotterdam. Sommaren har utvecklats från att ha framstått mest som en übertråkig transportsträcka med ändlösa timmar på korvfabriken till ett puzzel med massa (roliga) grejer som skall göras.

Till att börja med har Markus fått sitt schema, och det visade sig att vi har hela två lediga veckor tillsammans i slutet av augusti. Förhoppningsvis kan det bli lite avslappnande tid i fjällen trots allt... Det kan nog behövas. Mamma undrade lite fundersamt om jag trodde att jag tagit på mig lite mycket när jag berättade om mitt nya uppdrag för Svenska kyrkan som innebär att jag skall göra en webbsida åt församlingen i Rotterdam. Hon menade att det kunde bli tajt att klämma in det med korvis och distanskursen i företagsekonomi. Men nej, det tror jag faktiskt inte. Nästa vecka åker jag till Rotterdam via Amsterdam för att diskutera webbsidans upplägg och samla material, sedan gör jag klart det hemma i min egen (förhoppningsvis snabba) takt. Jag skall även göra ett litet jobb till för kansliet som skall vara klart i juni, men det är inte alls omfattande. Det är roligt när det händer saker, och kul med något som kommer att bryta av lite mot det monotona korvstoppandet...

Jag har även fixat mig ett annat jobb. Ett av de bättre jag haft faktiskt. Jag är barnvakt åt världens gulligaste sexåriga tjej som ligger och sover i rummet bredvid. Just nu är det inte betungande alls, och det är det inte när hon är vaken heller... Så ja, pengarna rullar in... Det kan behövas för blir det som jag vill kommer Markus och jag ta en tripp till Asien i vinter och hälsa på Bella och Danne samt Hanna med familj. Det vore hur kul som helst!

Annars har helgen tillbringats i Stockholm. Markus far fyllde 55, vilket firades med en riktig överraskningsresa med bland annat restaurangbåt till Waxholm och tillbaka. Mycket trevligt! Det enda negativa är ju detta väder som inte alls passar halvalbinos som jag. Efter två timmar i solen i lördags ser jag fortfarande ut som en kräfta.

/M.

2 kommentarer:

Änglamamma sa...

Haha, roligt sammanträffande att både du och jag ska sommarjobba på ett "korvis"! Och vad kul med Rotterdam! :D

Anonym sa...

Jag tror att du klarar alla uppdrag! Och du - jag är jättestolt över dig och tycker att du är en jätteduktig tjej. (Fast du vet ju att jag älskar dig utan att du behöver prestera en massa.)