2008-07-03

du luktar korv

Imorgon har jag jobbat exakt precis en tredjedel av tiden på korvfabriken! Det är då endast tre långa jobbiga veckor och tre kortare kvar. Inte för att jag håller räkningen eller så... Korvfabriken kan faktiskt vara det bästa jobb jag haft. Det fina med det är att jag verkligen inte bryr mig någonting. Och jag skall inte bry mig. Jag går dit när jag skall, någon talar om vad jag skall göra - och så gör jag det. Sedan går jag hem. Hur skönt som helst. En sommar i alla fall.

Annars rullar allt på som vanligt kan man väl säga. Vi har just intagit mina kusiners hus i Sörby. Underbart då det minskar min restid från 50 minuter till 20. Bensinkostnaderna minskar förhoppningsvis också. Jag försöker hitta motivation till mitt andra egentligen mer seriösa jobb för kyrkan. Och så var det den där fempoängskursen. Allt ordnar sig. Nu skall jag gå och gosa med katten Sally.

/M.

Inga kommentarer: