2008-07-17

sms, sjuka & sommar

Vi diskuterade mobiltelefoner häromdagen. Jag tycker det är lite intressant. Jag har absolut noll statuskänsla vad det gäller tekniska prylar, varken när det gäller telefoner, tv-apparater eller bilar. Tycker det är totalt ointressant - bara det funkar. Min mobil är från -04 tror jag. Riktigt sliten men den fungerar prickfritt, alltså vill jag inte köpa någon ny.

Det är också kul och se hur en del verkligen tycks leva genom sina mobiler. På korvfabriken var de flesta lite yngre än mig, har kanske just tagit studenten. Några av tjejerna sa att de lätt kan skicka runt 30 sms på en kväll! Hur har de råd?!? Och tid?!? Det hade de tydligen inte heller... En av dem skrev över alla sina sms från mobilen till datorn för hon ville spara dem. En snabb titt i min inkorg ger inget jag skulle vilja spara för eftervärlden, mer "köp med mjölk" och "ring när du har slutat". Jag undrar vad man kan få för sms som är så intressanta att det är värt mödan? Särskilt om man nu skickar 30 sms och antagligen får lika många tillbaka..?

Ja, jag tillhör väl en gammal grollig generation som inte fattar det där. Eller så är det bara ett segt personlighetsdrag. Själv har jag inget emot att stänga av mobilen. Folk har väl dessutom lärt sig att jag sällan är särskilt anträffningsbar sådär på minuten.

Annars blir jag långsamt piggare och piggare. Den som läser Markus blogg kan få en fin uppdatering av de senaste dagarna. Ikväll skall vi åka till Västervik för en minisemester i världens sötaste stuga! Det kommer att bli grymt!

/M.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att du mår bättre igen, hoppas nu ni får några riktigt sköna dagar i Västervik.

Du kan ju skicka något sms och berätta hur ni har det:)

Änglamamma sa...

Oj, 30? Jag snittar väl på en 25 typ ;) Nej då. Riktigt så illa är det inte. Krya på dej!