2008-10-19

min dröm?

Ryktet har nått mig att bror ska på nåt test för att bli helikopterpilot. Helikopterpilot. Det är ju min dröm! Tack vare bluff-syon Sören-charmören som påstod att man var tvungen att först utbilda sig till vanlig pilot för att sedan vidareutbilda sig för helikopter sitter jag här nu och ser framför mig en instängd framtid framför en dataskärm. Jag som kunde ha suttit i luften!

Sören-marodören hade alltså fel Fel FEL! Man kan bli helikoterpilot direkt. Och jag skulle varken ha varit för kort eller för lång eller för fet eller sett för dåligt.

Men...

Det är ju aldrig för sent, eller?

Jo, i mitt fall är det nog det. Kanske inte rent teoretiskt. Men jag är snart klar med denna fil.mag. jag försöker skaffa mig, och jag har absolut ingen lust att börja om igen. Dessutom kanske, ärligt talat, helikoterdrömmen är bättre just som dröm. Tror inte att jag har samma konstanta adrenalinbehov nu som när jag arton. På gott och ont... Och kvalar bror in kan jag ju alltid hänga med honom!

Annars har det varit en helg med mycket besök. Rosa har fått trevligt besök både från Hovsta och Karlskoga. Hon har hunnit med att kissa ner några skor och en handväska. Vi har fått en ny frys. En mycket tragisk sak har hänt en nära vän som gör att jag verkligen inser hur snabbt allt kan förändras.

Så ta hand om dig - och ta hand om varandra.

/M.

Inga kommentarer: