2008-10-15

knähunden

Sådan herre sådan hund?

När vi bestämde oss för boxer vad det för att vi ville ha en aktiv och lättlärd hund som kunde följa med överallt. Någon knähund ville vi ju inte ha, som jag sa till uppfödaren... Rosa är visserligen lättlärd, och hon kan vara ruggigt aktiv. Men för det mesta är hon just... En knähund. Hon älskar att burra upp sig nära och ligga och snarka i famnen. Vi har absolut insett det praktiska i att ha en hund som är bra på att chilla. Kanske har hon helt enkelt anpassat sig till familjen..?

Något hon bör öva på är att ta det lite lugnare när hon träffar nya människor. Att hon hoppar upp och i typ fem minuter är standard. När hon träffade Johan blev hon som sagt så till sig att hon kissade på honom. Visserligen kul, men kan ju bli jobbigt i längden... Till helgen kommer mor och far, och mamma gillar ju verkligen inte hundar som hoppar. Än så länge kommer Rosan undan med att hon är liten - men i framtiden är det ingen vinnare direkt. Välkomna på besök så Liten kan öva på att inte hoppa på er!

Annars försöker jag visa i alla fall lite intresse för skolan. Metod nu, har läst precis samma förut så det känns noll motiverande. Vi hade lektion i SPSS idag. Ungefär det tristaste man kan tänka sig. Jag försökte förklara för läraren att jag får rysningar när någon säger "medelvärde" eller "procentsats". Han nickade eftertänksamt och sa att det tydligen var vanligt... Inte bara jag bland humanisterna med misstänkt matte-dyslexi alltså.

Nu skall jag iväg och barnvakta!

/M.


2 kommentarer:

Anonym sa...

jag har tillbringat senaste veckan på ett flygfält tillsammans med (bland andra) en boxerbrud. hon var 6 år och väldigt sällskaplig. kommer Rosa att få hängiga bröstvårtor och stora bälder på kroppen när hon börjar löpa i framtiden? det fick nämligen Ilana, som min nya vän heter

Anonym sa...

bölder menade jag så klart