2008-11-10

fin kultur

På torsdag skall Emma och jag åka till den Kungliga hufvudstaden för att gå på den Kungliga operan. Det är ett generöst konsultföretag som även såhär i kristider värnar om framtidskapitalet och bjuder in landets mest framstående ekonomer på en uppsättning av Bohème.

Jo, jag vet att jag knappast tillhör Sveriges blivande ekonomiska elit. Men, jag står fortfarande med på maillistan, och jag studerar faktiskt det för samtliga organisationer och företag så enormt viktiga ämnet kommunikation. Alltså blev jag även detta år inbjuden till en kunglig kväll med champagne, snittar och mingel med företagets högvilt.

Förra året var det balett. Romeo och Julia. Jag som är ett inbitet Billy Elliott fan kunde ju bara inte bli besviken. Det blev jag inte heller. Vacker musik, muskulösa män i trikåer och så ovan nämnda tilltugg. Dessutom satt vi på en balkong.

Kungligt var ordet.

/M.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Synd att man inte finns med på en sådan maillista. Hoppas även detta blir en härlig kväll!

Jag har aldrig varit på opera. Får kanske bjuda med dig, som vet hur det går till, någon gång. Jag kommer nog aldrig att få med mig Göran

Anonym sa...

Jag har varit på Kungliga operan en gång men går gärna igen så jag kan också följa med...