2008-11-10

äntligen hemma

Robot-Rosa
Rosa is back!

Grannarna tycker nog att det var lugnt och skönt ett tag nu, inget spring i trapphuset, inget vakna av sitt - Sitt -SITT kl. 07.00 en lördagsmorgon... Men nu är den lugna tiden förbi. I söndags fick vi hämta hem Rosa igen. Smeknamnet "Monstret" har aldrig varit mer passande. Rosa har aldrig varit mer nyfiken och levnadsglad. Alternativt vild och galen.

Jag har haft vissa uppsatslåsningar under dagarna utan Rosa. Tankarna har liksom rört annat än organisationskommunikation och intern marknadsföring. Nu är det dags igen! Jag har gjort en ny satsning på ett mer strukturerat liv och börjat ambitiöst med ett exceldokument som skall vägleda mig. Detta exceldokument funkar även utmärkt som stämningshöjare här hemma efter som någon alltid börjar hånskratta när jag öppnar det...

Annars har jag gjort en megainvestering. En jacka på... Håll i er nu. Rusta! Tror verkligen att det är en underskattad affär. Återstår att se hur många säsonger jackan grejar.

Annan nyhet á la olikt Maja. Jag var på gympa på friskis & svettis idag! Basgympa. En riktig boost för självförtroendet. Jag vågar faktiskt påstå att jag var mest vältränad i lokalen. Men kul var det! Jag fick kämpa för att hålla mig för skratt - dels pga min egen totala brist på kordination, dels pga resten av gängets grymma koncentration. Insikten att träning inte behöver handla om blod, svett och tårar utan om skratt, fläskdaller och otajmade hopp kan nog förändra en del. Vem vet, nästa vecka blir det kanske aerobicsdans?! Ska bara lära mig skilja min högerfot från den vänstra först.

Ta hand om er!

/M.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vi gläds med er och Rosa!

Anonym sa...

Härligt att Rosa är hemma hos er igen!!

Testa ett step pass om du ändå är igång på Friskis o Svettis. Absolut roligaste träningsformen tycker jag, (om det är en bra ledare förstås, men det gäller väl alla pass.)

Änglamamma sa...

Kul att du tränar på Friskis! Det är mer än vad jag får till numera. Jag sitter och suktar efter lussebullar istället. Vi får ta den där dejten snart :)