2009-02-19

304 lär mig, du skog, att vissna glad

Jag har just lagt upp 643 psalmer tre gånger för att skapa ett arkiv på hemsidan. 643 x 3, det är lika med 1929. Föga kreativt och upphetsande alltså.

Många psalmer finns det. Jag är inte direkt någon kännare, och har inte ens sett texterna. Men jag tycker titeln på nummer 304 är lite fin; Lär mig, du skog, att vissna glad.

Nu ska jag till stan på jakt efter gröna grejer. Sofia ska nämligen ha inflyttningsfest imorn, och hon har valt det spännande temat Grönt är skönt. Jag har inte ett grönt klädesplagg, och vill inte köpa nåt heller. Men vad gör man..? Jag får väl avslöja senare vad det blev.

/M.

1 kommentar:

Anonym sa...

Myrorna kanske har något grönt. Passar bra med grönt till "Lär mig du skog att vissna glad..." En annan fin psalmtitel tycker jag är "Sorgen och glädjen de vandrar tillsammans..." - som livet är!