2009-02-23

skön grön

Det blev dåligt med bildbevis från fredagens gröna kväll. Man räknar ju alltid med att någon ska tänka på att ta med sig en kamera, men denna kväll gjorde ingen det... Det blev i alla fall en trevlig tillställning. Lite av en reunion då Peter Andersson, Mia D-H och "Klick-Sanna" var där. Länge sen jag träffade någon av dem.

Den enda ånger jag känner över kvällen är att jag valde att dricksa taxichauffören. Eller valde och valde. Han lurade in mig i en ful fälla. Taxichaufförer förtjänar liksom ingen dricks. Det ingår i deras jobb att skjutsa från punkt A till punkt B så snabbt som möjligt. Denna försökte visserligen göra sig till och kasta sig ut för att öppna dörren för oss damer. Det ser jag mer som bevarande av förlegade könsroller. Så no thanks.

På onsdag blir det Mallorca. Det tar ju hisnande 6 timmar att flyga dit, och jag gillar verkligen inte att flyga. Eller vad jag inte gillar är att sitta stilla så länge i en oskön stol utan plats för fötterna. Men vad gör man?

Nu blir det jobbet. Hola!

/M.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Äntligen en frände vad gäller att INTE ge dricks. God service och vänligt bemötande ska man väl inte behöva betala extra för!

Resan till Mallis tar väl inte mer än 3 timmar? (men du räknade kanske t.o.r) Jämför med 12 tim Kapstaden-London :)

Anonym sa...

Bra Maja, inte ett enda "Rosa" :)
Nu är det fritt fram att kritisera tillbaks, för efter allt bloggsnack blev jag så sugen och tja..."Klick-Sanna" finns numera på http://sannaerikssons.blogspot.com