2009-03-01

hemma bäst...

Utsikt från hotellfrukosten

Dagarna i Palma är över. På det hela var det en mycket trevlig tripp; trevligt folk, trevligt väder, trevligt jobb o.s.v... Efter första dagen ringde jag hem till Markus och meddelade att jag ville flytta till Mallorca som pensionär. Efter tre dagar hade jag gett upp den idén.

Jag är nog helt enkelt att för fäst vid allt svenskt för att någonsin kunna bo utomlands. Jag verkligen älskar svenskarnas goda organisationsförmåga (som jag ju ändå klagar på rätt ofta...) och vanan att köa. Dessutom pratar svenskar i lagom hög samtalston och i lagom mängd.
Här sitter jag och väntar utanför kyrkan


Flygresan dit var helt okej, jag bara sov. Hem var det som befarat en riktig pina med försenade plan och dåligt organiserade säkerhetskontroller(!!!). Nu är jag i alla fall hemma igen hos min lilla familj. ♥

Nästa gång jag reser utomlands ska Markus med!

/M.

3 kommentarer:

Änglamamma sa...

Haha ja, håller med dej till 100 %. Sverige och vi svenskar är inte så dumma ändå. Det blev jag särskilt varse om i Spanien, även jag, under vår Madrid-resa. Vår flygupplevelse den gången var katastrof, bagaget försvann, förseningar, nonchiga och oansvariga spanjorer som jobbade på flygplatsen, etc. Men detta har jag säkert berättat om redan.

Anonym sa...

Ska Markus med nästa gång? Jag som trodde att nästa gång blir det du och jag...

maja sa...

Gelinda, vi verkar ha precis samma erfarenhet... Förutom bagaget då, men det känns mest som en positiv tillfällighet att det lyckades...

Och mamma. Markus och jag ska faktiskt åka till Åland (!)... Snart.