2009-03-03

knuff

Idag har jag fått något av en positiv knuff. För X antal år sedan var jag inne i det här att hålla på med djur. Jag var helt enkelt väldigt bestämd av mig. Detta är inte så positivt, förutom just när man umgås med djur...

Dagens träning med Rosa lämnade även utrymme för lite lydnadsträning. Rosa är egentligen väldigt lydig. Förutom när det är hundar runtomkring. Nu fick vi verkligen chans att visa upp hennes "riktiga jag", och tränaren såg direkt att hon är en väldigt dominant liten hund. Hon helt enkelt totalstruntade i husse i andra änden av kopplet och körde sitt eget race. Detta är naturligtvis helt oacceptabelt. Det är bara för matte att plocka fram bitchattityden igen. Mot hunden alltså. Nu ska det bli ordning! Markus och jag måste helt enkelt bli mycket mer noggranna och inte acceptera någon form av dominant beteende från Rosa. No more bitchin!

Avgjort för kvällen är också att vi om ett år skaffar nästa hund. Esther! En gul boxer... (tycker jag) Markus vill ha en schäfer. Eller dobermann... Eller (no way säger jag) amstaff.

På kvällens ridning fick jag nästa dos av reality. Jag red gammelmannen Mesk, över 20 år gammal. Det gick väl egentligen ganska bra, men ibland inser man bara sådär hur extremt mycket man har att lära...

/M.

Inga kommentarer: