2009-03-30

husmorspoäng

Yes, jag vet att jag ligger några år efter er mer mogna kvinnor, men i helgen gjorde jag något STORT! Något definierande. Ni vet som i ett defining moment.

Jag hade tagit mig till ICA Kvantum på Gränby centrum för att se om den kunde konkurrera med Willys som matvaruleverantör åt huset Blom/Eklund. Det kunde den. Jag gled runt där, mös lite vid olivoljehyllan och spanade in te-utbudet, precis som jag brukar göra i matvaruaffärer. Men. Igår fick jag det smått galna infallet att gå förbi städhyllorna.

Väl där gjorde jag någor jag aldrig gör - jag spontanshoppade! Jg slog till med ICA Kvantums lyxigaste diskhandskar i äkta blå plast med allergihämmande egenskaper. Och jag älskar dem! Seriöst, det går inte att föreställa sig hur många gånger jag diskat sen dess.

Markus och jag har en nyordning som innebär att han alltid tvättar och dammsuger, medan jag alltid diskar och städar toaletten. De flesta verkar tycka att jag dragit en riktig nitlott, men det tycker inte jag. Har ni t.ex tänkt på vad otroligt meditativt det är att diska? Lite som 1800-talets yoga skulle jag tro. I väntan på första diskmaskinen.

I alla fall så lär jag få stor användning av mina nya diskhandskar framöver.

/M.



2 kommentarer:

Anonym sa...

själv får jag "panik" i ett par diskhandskar, men så har jag nariga händer också!

Helen sa...

det var inte meningen att vara anonym