2008-01-17

nya tider

Nu är höstterminen officiellt över. Min examinationsuppgift om bondbilden är genomförd och blev hyfsat lyckad i alla fall. Skönt att vara klar med det! Markus och jag åt mat på vår egen eminenta nationsrestaurang Snerikes igår kväll för att fira. Det är väldigt fint där, maten är god - och så är det billigt! Två huvudrätter, två efterrätter och en flaska rött för 300 spänn.

Idag har jag kollat in Emmas nya tapeter (mycket fina), ätit på restaurangen i Engelska Parken (gott) samt lyckats lura/förvirra Emma så att hon nästan missade sin första lektion (förlåt). Sedan har Markus och jag bowlat.

Bowling är ju trevligt. I alla fall de första fem minutrarna. Sedan blir jag oftast bara mer och mer irriterad, och så går det bara sämre och sämre. Nu körde vi tre omgångar och jag vann inte en enda. Men jag knappar in i alla fall! Och nu sitter jag här med två brutna naglar och försöker peppa upp mig själv efter förlusterna...

/M.

Inga kommentarer: