2008-04-13

en helg

Jag hade en seriös diskussion med mig själv över en disk förut. Jag funderade mycket allvarligt på att lägga ner bloggen. Tjipp tjopp borta för gott. Efter bara några månader. Längre än så är tydligen inte mitt tålamod. I alla fall möttes detta av protester så bloggen kommer tills vidare att fortleva. Grejen är bara den att jag inte anser mig ha så mycket spännande/ospännande att rapportera om. När inte ens jag är intresserad av att läsa min egen blogg så är ju det ett allvarligt kvalitetsproblem.

I väntan på riktig inspiration rapporterar jag om helgen som gått:

Markus har varit i Örebro och gått på konsert och roat sig. Emma och jag passade på och körde ett riktigt umgängesdygn. Det hela började med utgång med Lena på fredagen. Vi var på ÖG:s. Inte så mycket folk, men ganska trevligt ändå. Jag måste ha sett väldigt mycket ut som någon väldigt populär Uppsalamännsika för inte mindre än tre för mig helt okända personer blev väldigt glada över att se mig! När det sedan visade sig att jag inte var vem-det-nu-var-jag-liknade var jag inte alls lika intressant längre.

På lördagen plåstrade jag in mina blåsfyllda hälar (de blommiga skorna igen...) och så gick vi till Gränby centrum. Det är inte särskilt långt, och Gränby centrum är heller inte särskilt spännande, men i alla fall. Jag hade aldrig varit där. En sängkappa till gästsängen från alltid 50 %-Hemtex blev det samt en skjorta och en kjol från H&M. Tydligen är det till Gränby man ska åka för att hitta kläder i rätt storlek.

På kvällen åt vi mat på Svantes. Gott - förutom att vi fick vänta 1 timma och 15 minuter och att de dränkt min burgare i salsasås. Men men...

Förövrigt kan jag rapportera att bror min nu gjort inte mindre än sju fallskärmshopp!

/M.

4 kommentarer:

Anonym sa...

bloggen får INTE läggas ned. då blir det protestlista!

Anonym sa...

jag skulle sakna din blogg om du lägger ned den

Anonym sa...

det kan låta klyschigt, men som en rutinerad bloggare kan jag säga "jag känner igen mig". alla storheter har sina svackor ibland, och när man pysslar med kreativt arbete blir de så mycket tydligare. ta't lugnt, ta en toy.. det kommer!

Anonym sa...

ps. nu har jag gjort 8 hopp