2008-04-04

praktikant-maja

Det är ju grymt att det fortfarande är lika många inne på bloggen oavsett om jag skriver eller inte... Nu lovas naturligtvis än en gång bot och bättring. Jo, jag ska uppdatera bättre.

Jag är numera en hårt arbetande kvinna som spenderar dagarna på en riktig arbetsplats och inte ett softar-universitet. Som alla säkert redan vet är jag på Svenska kyrkans informationsavdelning på praktik i fem veckor. Tyvärr är den första veckan redan slut och det gick alldeles för fort!

Jag trivs helt fantastiskt bra och har fått det bättre än jag själv kunde önska, verkligen. Alla har varit jättetrevliga och tagit emot mig på ett fantastiskt sätt. Jag har en del egna arbetsuppgifter, jag jobbar bland annat med uppdateringen av en ny webbsida, jag skall skriva en kommunikationsplan för ett projekt samt göra en plan på utvärdering av ett event. Med mera med mera kan jag säga, för det är rätt mycket att göra, men det gillar jag. Det roliga är också att alla vill ha med mig på olika saker; jag är med på möten på de olika delarna av avdelningen, med pressekreterarna, redaktionen, utrikes... Och jag upplever verkligen att alla ser mig som en resurs och vill höra vad jag har att säga. Sedan är det en väldigt stor organisation där "allt" finns. Bara på kommunikationsavdelningen jobbar det 70 personer.

Det som nästan är bäst av allt är att jag trivs så bra med det jag utbildar mig till! Det hade ju varit tråkigt att komma på nu att jag inte alls gillade informatörsyrket... Istället känns det alldeles mitt i prick och jättekul! De välfyllda, omväxlande och hyfsat strukturerade dagarna passar mig perfekt. Det verkar som de tycker att jag gör ett bra jobb också, och det känns ju lite som en förutsättning.

Det som också känns bra är att jag faktiskt lärt mig något under de tre åren på universitetet som jag kan ha nytta av. Det jag främst känner är bra att ha med sig är kampanjen för Knuffen som Gelinda och jag gjorde. Det vi gjorde där är nästan precis samma saker som jag gör nu. Skillnaden är att då höll vi på i fem veckor, nu är det klart på två dagar...

/M.

4 kommentarer:

Anonym sa...

vi i australien tycker det ar roligt att hora att du trivs sa bra.

Anonym sa...

Vad kul att höra att du trivs! :D Ja, vår Knuffen-kampanj var ju världsklass, går ju inte att komma ifrån!

Anonym sa...

Härligt att läsa!!

Anonym sa...

Jätteroligt att du trivs så bra och att du känner att du gjort rätt yrkesval.