2008-11-20

desperado

Vacuumkänslan håller i sig. Just nu bara längtar jag efter att det skall bli december och tillåtet att plocka fram julstjärnor och ljusstakar. Jag vill sitta under en filt och äta lussekatter och lyssna på julmusik som i vanliga fall skulle vara vidrig men som blir underbar bara därför att det snart är jul.

Förra året tyckte jag att julen kändes lite överskattad. Kanske försöker jag ta igen det i år?

Igår var jag hos Sofia. Hon har flyttat till ett annat studentghetto i staden, nämligen Eriksberg. I lätt snöfall gav jag mig av. Så hoppade kedjan på cykeln. Hem och byta cykel. Cykla tillbaka. Jag hade kollat in vägen på Eniro och tyckte att jag hade bra koll. En timme senare var jag i Gottsunda centrum och insåg att jag verkligen inte hade någon koll alls. Efter en och en halv timme var jag framme. Dyblöt och supertrött. Men efter lite husesyn, en kopp te och lite saffranskaka mådde jag prima igen! Johanna som bor granne kom över och vi bakade paj och kollade på Bonde Söker Fru. Lätt det bästa tv-programmet någonsin!

Idag skiner solen och jag sitter inne och jobbar. Gör endel åt Svenska kyrkan och det är trevligt. Trots att julstämningen inte satt in ännu är det rätt mysigt att sitta här. Rosa på mina fötter, lysande sol och massor av björktrastar i träden utanför...

/M.

Inga kommentarer: