2008-11-20

saker man gör

Jag gör en del saker. Konstiga saker? Säkert är jag inte ensam. Någon mild form av tvångstankar som inte direkt gör mig sömnlös om natten om jag inte genomför dem, men jag blir ack så mycket lugnare i sinnet om jag vet att allt är korrekt utfört.

Min egen version av den i bloggvärlden så populära utmaningen "Sju sanningar om mig själv", Sju tvång jag har:

  • Jag måste diska och ställa disken i diskstället i en speciell ordning. Störst tallrik först, sedan mellanstora osv. i storleksordning. Ingår även att diskbänken måste vara skinande ren.
  • För att få en bra dag måste jag äta yoghurt med frukt plus ett ägg kokt i fyra minuter direkt på morgonen.
  • Jag måste skrapa tallriken ren från mat, kan inte lämna.
  • Jag kan inte blanda sallad och vanlig mat på tallriken utan äter alltid salladen först.
  • Dricker även helst upp dricka först. Jobbigt att veta att man har den kvar sen liksom.
  • Jag måste hänga jackan på galgen på ett speciellt sätt. En rest från min tid på Ellis Brigham. Det borde ingå i hemkunskapen eller nåt att lära sig att den välvda delen av galgen skall vara framåt och att jackan skall hängas så att den enkelt kan tas ut med höger hand. Peace.
  • Vill helst läsa tidningen på ett speciellt sätt; ekonomin först, sedan sporten, huvuddelen och eventuellt kulturan.

Hmm... Jobbigt tycker en del. But that's just me.

/M.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har du inte värre tvångsbeteende än det du beskrivit så är det väl inte så farligt. Men glömde du inte toalettlocket...?

maja sa...

Hehe, nej det ser jag som vanligt hyfs... :)